AGROunia w trosce o rolników i konsumentów

0
163

W najbliższych dniach do Klimontowa w powiecie sandomierskim (24.11.), i do Zarzecza (27.11.) w powiecie przeworskim zawita lider nowej społecznej organizacji rolniczo-konsumenckiej o nazwie AGROunia, Michał Kołodziejczak. Założyciel Unii Warzywno-Ziemniaczanej. Organizator licznych strajków w Warszawie i innych miastach w związku z niskimi cenami skupu owoców i warzyw.

Obecne spotkania wyjazdowe mają posłużyć wymianie poglądów z lokalnymi gospodarzami i zawiązaniu przyszłej współpracy w ramach AGROunii. Zaproszenie skierowane jest również do konsumentów, którzy mogą dołączyć do struktur nowopowstałej organizacji. Lider Unii Warzywno-Ziemniaczanej mocno udziela się na facebook’u, a w najbliższym czasie dostępne będą również jego przekazy na youtube. Już dzięki kilkudniowej zbiórce udało się zebrać konkretne fundusze na zakup profesjonalnego sprzętu. Nic w tym nadzwyczajnego, bowiem poparcie dla młodego, ambitnego działacza wciąż wzrasta.

Polacy zaufali młodemu rolnikowi i wierzą w powodzenie zainspirowanego przedsięwzięcia. Michał Kołodziejczak w swoich przekazach porusza sedno problemów rolniczych, dalej wskazując konkretne rozwiązanie, które należałoby wdrożyć. Niepokoją go decyzje obecnego rządu, obecnego ministra rolnictwa, o czym głośno mówi. Zdaje sobie jednak sprawę, iż tylko jednocząc środowisko rolnicze we wsparciu ze środowiskiem konsumenckim może w jakiś sposób wpłynąć na decyzje obecnych władz, proponując konkretne dobre rozwiązania.

Jedną z bolączek polskiego rolnictwa jest kwestia słabego oznakowania polskich produktów. Choć konsumenci coraz bardziej świadomie dokonują swoich wyborów zakupowych i stawiają na rodzime produkty, okazuje się jednak, że w łańcuchu dostaw produktów, często stosowane są oszukańcze praktyki ich znakowania – produkty przywożone z zagranicy znakowane są jako polskie. Wnioski, które się nasuwają – na granicy jest niedostateczna kontrola, polskie przepisy niedostosowane do obecnych realiów. Polscy rolnicy ponoszą ogromne straty w związku z zaistniałą sytuacją. Jest jeszcze wiele innych bulwersujących kwestii jak np. rządowe programy wsparcia dla rolnictwa na Ukrainie, Białorusi, w Mołdawii i Gruzji. Wspieranie zagranicznej konkurencji mija się z celem polityki państwa.

Rolnicy postanowili wziąć w końcu sprawy w swoje ręce, a my konsumenci wspierajmy ich w tym działaniu. Polskie rolnictwo ma szansę na rozwój, ale potrzebne są konkretne zmiany w polskim prawodawstwie i budowanie głębokiej świadomości polskiego konsumenta.

Chrońmy skarby polskiej ziemi.
Kupujmy polskie produkty.

Autor Anna surowaniec 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ